Minulý týden začal v kalifornském San José soud mezi největšími světovými rivaly v oblasti mobilních telefonů a tabletů - společnostmi Apple a Samsung. Ti se vzájemně žalují za porušování svých patentů. Kromě stoupenců značek, investorů a burzovních makléřů překvapil minulý týden Phil Schiller, šéf marketingu Apple, také marketéry, když mluvil o tom, jakým způsobem společnost své produkty propaguje.

Témeř vůbec nevyužívá klasickou reklamu, zaměřuje se hlavně na vytváření pozitivního buzz a product placementu.

To, jak otevřeně o marketingové strategii Schiller hovořil, lidi z marketingu hodně překvapilo. Apple je totiž známý tím, že neodkrývá své marketingové karty. Přece je ho ale všude plno (dokladem je i nedávný největší reklamní festival v Cannes, na němž zástupci Apple sice nevystoupili, a přece byl Apple cítit na každém rohu). Schiller uvedl, že média mají Apple natolik v oblibě, že o něm vždy rádi napíší. Proto se uvedení iPhone v roce 2007 praticky obešlo bez placené reklamy. V souvislosti s product placementem se Apple snaží, aby jeho produkty používaly filmové hvězdy. Proto pracuje jeden ze zaměstnanců společnosti úzce s hollywoodskými producenty. I když strategie Apple nikoho asi nepřekvapí, ochota mluvit o ní určitě. Ostře sledovaný spor potrvá pravděpodobně několik týdnů. Zatím ztrácí Samsung, kterému soudkyně zakázala předběžným opatřením prodávat na americkém trhu tablety Galaxy 10.1 a telefony Galaxy Nexus. Proti těmto opatřením se Samsung ihned odvolal.

Zlínksý krajInovační infrastruktura Zlínského krajeNejlepší podnikatelský záměr: Můj první milion
KONTAKTY
  • Tel: +420 734 443 879
  • email: vanek@ticzlin.cz
  • Adresa: Vavrečkova 5262
    760 01 Zlín
© Copyright 2017. Všechna práva vyhrazena Technologické inovační centrum s.r.o.                                                                                                           Vytvořil: www.gthink.cz
Vavrečkova 5262,760 01 Zlín