V minulém článku jsme se naučili, část toho, jakým způsobem komunikovat se svými fanoušky na sociálních sítích. Vysvětlili jsme si, jaký jazyk používat a především jsme si řekli, že styl, který budete v komunikaci na své facebookové stránce používat, by měl odpovídat stylu, jakým komunikuje celá vaše firma, i když by měl být co nejméně formální a hlavní roli by v něm měla hrát lidskost.
Dnes se zaměříme na obsah, který je vhodné sdílet, jeho vyváženost z hlediska produktových nebo čistě firemních informací v poměru ke zprávám zábavným. Podrobněji se podíváme také na to, jak jsou uživateli nejrozšířenější sociální sítě hodnoceny jednotlivé typy příspěvků (statusy, videa, fotografie a odkazy), nebo na optimální délku vašich příspěvků. Na závěr pak shrneme několik pravidel, zaměřených na frekvenci příspěvků.

Volba obsahu
Existují aplikace (a v současnosti to umožňuje dokonce už i sám Facebook), které umožní naplánovat statusy dlouho dopředu. Vyhněte se jim. Přispívejte často, nestaňte se však spamem – jednou denně stačí. Buďte lidští a vyvarujte se importu informací pomocí RSS. Příspěvky musí být vždy neformální a lidské. Ale pozor, ať to nepřeženete. Stále mějte na paměti, že reprezentujete vlastní značku a ne sami sebe. Tvořte pohodový a tématický obsah. Sledujte aktuální dění a adekvátně reagujte.


Vyváženost obsahu
• Je potřeba si uvědomit, že komunikaci na sociálních sítích je třeba vyvážit. Fanoušci nechtějí poslouchat a číst informace, které se týkají pouze vašeho byznysu.
• Pokud chcete věrné fanoušky, uvádějte informace o vlastních produktech méně často – jednou týdně bohatě stačí
• Zbytek komunikace zaměřte na vzdělávání a zábavu spojenou s vaším byznysem především kontextem


Typ příspěvku
Střídejte statusy, odkazy a fotky. Ze statistiky vyplývá, že lidé nejvíce reagují na statusy a jejich reakce zvyšuje váš engagement rate – a o ten jde především. Engagement rate neboli metrika „Mluví o“ je jedna z nejpodstatnějších hodnot, která by vás měla v kontextu se správu vaší stránky zajímat. Čím vyšší je její hodnota, tím lépe. Facebook preferuje stránky, které jsou živé (mají vysoké číslo Mluví o). Ty pak zobrazuje prioritně na zdech uživatelů. Budete-li mít nízké číslo Mluví o, je možné, že se vaše statusy dostanou jen k mizivému počtu vašich fanoušků.


Průměrný počet „líbí se mi“ pro různé typy příspěvků FB stránek:
• odkaz – 25 likes
• status – 69 likes
• fotky a videa – 61 likes


Průměrný počet komentářů:
• odkaz – 13 komentářů
• status – 32 komentářů
• fotky a videa – 11 komentářů


Délka příspěvku
• Záleží i na délce příspěvku. Nejvíce lidé reagují na příspěvky s nejkratším textem (do 200 znaků).
• Čím delší je příspěvek, tím menší je počet „líbí se mi“. Jedná se o příspěvky jak typu status, tak např. fotky s textovým komentářem.
- 0 až 100 znaků – 52 likes
- 101 až 200 – 43 likes
- 201 až 300 – 36 likes
- 301 až 400 – 35 likes
- 401 až 10000 – 41 likes


Počet komentářů, dle délky příspěvku.
- 0 až 100 znaků – 18 komentářů
- 101 až 200 znaků – 16 komentářů
- 201 až 400 znaků – 13 komentářů
- 401 až 10000 znaků – 15 komentářů

Kdy příspěvkovat
• Příspěvky vkládejte co možná nejčastěji (vyvarujte se ale toho, abyste se stali spamem – každý příspěvek by měl mít jasnou obsahovou hodnotu). V ideálním případě denně.
• Příspěvky nemusíte vkládat pouze v pracovní době.
• Sledujte, kdy je nejvíc vašich fanoušků on-line, a přizpůsobte tomu dobu, kdy příspěvky vkládáte. Maximalizujete tak svůj zásah
• Z obecné statistiky vyplívá, že lidé jsou nejaktivnější v neděli a ve čtvrtek. V průběhu dne je pak na Facebooku nejživěji kolem 20. hodiny.

Zdroj: Redakce

Zlínksý krajInovační infrastruktura Zlínského krajeNejlepší podnikatelský záměr: Můj první milion
KONTAKTY
  • Tel: +420 734 443 879
  • email: vanek@ticzlin.cz
  • Adresa: Vavrečkova 5262
    760 01 Zlín
© Copyright 2017. Všechna práva vyhrazena Technologické inovační centrum s.r.o.                                                                                                           Vytvořil: www.gthink.cz
Vavrečkova 5262,760 01 Zlín