Návod a tipy, jak často a jakým způsobem komunikovat na Facebooku, sice nejsou všeplatné a jakoukoli komunikaci je třeba přizpůSobítkovat potřebám cílové skupiny, rámcovou představu, jak vše funguje, ale naplňují. Proto jsme pro vás připravili odrazový můstek, díky kterému by mohl být začátek na sociálních sítích jednodušší. Postupně se v něm zaměříme na dva hlavní okruhy: Jazyk, kde shrneme, jaký používat styl a tonalitu, a Příspěvky (budou obsahem dalšího článku), kde si ukážeme jejich optimální formu a obsah.

Jazyk


Jazyk Facebooku je specifický a tím, jak jej využíváte, upozorňujete nejen na to, jak vnímáte své fanoušky, ale především na svůj marketingový postoj a identitu vlastní značky. Optimální stavem je, abyste i jako firma, která prodává konzervativní produkty (například právní poradenství), a přitom se rozhodnete pro svou prezentaci využívat neformální kanál, jakým Facebook je, vystupovali spíše konzervativně a drželi dekórum. Pokud však prodáváte oblečení pro skejťáky, je vhodné komunikovat témata, která jsou in pro vaši cílovou skupinu, jazykem, kterému rozumí. Následující sadu doporučení tedy vždy upravujte vzhledem k vlastní značce.


Oslovování:
• Vzhledem k tomu, že vaše publikum bude hodně široké, používejte křestní jméno a vykejte. Pokud vám uživatel začne tykat, tak to akceptujte a přejděte na jejich formu oslovování.
• Oslovujte uživatele přátelsky (Ahoj Petře), ale ne jako blízké přátele (Hej kámo).
• Buďte velmi obezřetní s používáním slangových výrazů a spíše se jim vyhněte.
• Konzultujte a vysvětlujte. Nepoužívejte rozkazovací věty, raději než „klikněte sem“ použijte „pokud hledáte to a to, zkuste kouknout zde“.
• Používejte krátké věty (max 12-15 slov)
• Používejte jednoduchý jazyk bez cizích slov.
• Věty musí být jasné a jednoduché – každá věta by měla obsahovat maximálně jednu myšlenku.
• Věty musí být živé a lidské.
• Myslete za svou značku – pokud o ní mluvít, používejte „my“
Nepoužívejte sarkasmy a ironii – je to nevhodné a navíc může být myšlenka z psaného textu špatně dekódována.
• Úvodní oslovení střídejte: Milá Míšo, Pavle, Ahoj Karle apod. – jinak může působit nudně a strojeně.


Volba slov a stylu
Buďte sami sebou a požívejte přátelský styl příspěvků, který uživatele přitáhne. Nehledě na to, jak si sami sebe vážíte, ješitnost by měla jít na sociálních sítích stranou
Nepoužívejte odborné výrazy


Reakce na chybu
Nebojte se, když se stane chyba - pokud se stane chyba (a ona se stane), je důležité ji nejen opravit co možná nejrychleji, ale také ji férově přiznat. V případě chyby ve statusu, na kterou již někdo reagoval, status nemažte, ale udělejte nový nebo ve stávajícím uveďte chybu na pravou míru.

Příklad: Pavel: Vaše soutěž je nefunkční, link nefunguje. Jsem pěkně otrávený. XY: Ahoj Pavle, díky za info. Už se na tom pracuje a soutěž pojede ve starých kolejích nejpozději zítra ráno. Ceny jsou tentokrát opravdu krásné, tak snad vám tím vynahradíme to zdržení.


Dialog
• Dialog je základem komunikace na sociálních sítích. Dialog je to, co uživatelé sociálních sítí očekávají. Proto uživatele vždy podněcujte ke konverzaci!
Na co reagovat a na co ne
• Reagujte pokud možno na všechno:
Na chválu, výtky, komentáře: pokud možno bez prodlev. Odpověď ve dvě v noci je správně. Vaše komunita nikdy nespí.
• Na vulgarity: reagujte a snažte se je přetočit ve Váš prospěch. Mažte jen v krajních případech.
• Spam: mažte bez pardónu!

 

Zdroj: Redakce

Zlínksý krajInovační infrastruktura Zlínského krajeNejlepší podnikatelský záměr: Můj první milion
KONTAKTY
  • Tel: +420 734 443 879
  • email: vanek@ticzlin.cz
  • Adresa: Vavrečkova 5262
    760 01 Zlín
© Copyright 2017. Všechna práva vyhrazena Technologické inovační centrum s.r.o.                                                                                                           Vytvořil: www.gthink.cz
Vavrečkova 5262,760 01 Zlín