Návody, jak komunikovat na sociálních sítích, především Facebooku a Twitteru, jsou určeny všem, kdo se chtějí aktivně podílet na tvorbě a umísťování příspěvků na sociálních sítích a komunikovat s jejich uživateli. Jejich účelem není stanovit závazná pravidla, spíše nasměrovat a upozornit na možná úskalí komunikace.

Uvažujete-li o tom, že budete vystupovat na sociálních sítích jako značka a že je tedy využijete k propagaci své činnosti, je neustále třeba mít v paměti jednoduché pravidlo. Aby byla má komunikace na sociálních sítích správná, dlouhodobě udržitelná a efektivní, musím mít co říct a co říkat. Jinými slovy: Bez neustálého přísunu nových informací, kterými budete bavit své publikum, je prezentace na sociálních sítích Facebook a Twitter zbytečná – lidé si vás buď nevšimnou, nebo na vás rychle zapomenou. Přísun informací a zábavy pak musí být ve firemní prezentaci vyvážený - zábava/poučení/propagace produktů, protože kanál, jakým jsou sociální sítě, je primárně vnímán jako inspirativní zdroj a příjemné povídání. Chcete-li poukazovat na to, že něco umíte nebo prodáváte, dělejte to chytře – inspirujte a nedrťte své fanoušky neustálým přísunem produktových informací.


Vyvážení obsahu na sociálních sítích


Nemějte k sociálním sítím přílišná očekávání. V základu nejsou primárně prodejním kanálem. Pomáháte jimi vytvořit si komunitu svých fanoušků. Budete-li chtít, aby se staly marketingovým nástrojem, který vaše produkty prodá, bude třeba správně nastavit celou komunikaci, investovat do tvorby kampaně a následně do inzerce. Na sociálních sítích tedy komunikujte (= budujte renomé své značky a vytvářejte komunitu obdivovatelů) tehdy, když:
1. Máte co říct a tušíte, že to vaše publikum chce poslouchat
2. Máte radost z komunikace s fanoušky, dalšími lidmi, potenciálními zákazníky
3. Vnímáte svou značku jako takovou, která může ukázat lidskou tvář
4. Nevnímáte sociální sítě primárně jako prodejní kanál

Manuál komunikace na Facebooku: Základní pravidla
Základem komunikace na sociálních sítích je vědomí, že komunikuji za svou značku a ne jako soukromá osoba, i když hranice mohou být leckdy velmi tenké a lidská tvář komunikace značky na sociálních sítích je jednou z jejích největších devíz. Mezi nejdůležitější pravidla patří především:
• Než začnete komunikovat na sociálních sítích, naplánujte si dopředu, čím se budete zabývat a jakým stylem – zvažte přitom dvě věci – lidé se chtějí bavit a chtějí se s obsahem ztotožnit. Jakmile se vám podaří obojí vystihnout, máte šanci na úspěch.
• Mějte v záloze vždy objektivní argumenty vysvětlující, proč komunikujete konkrétní sdělení. Uživatelé sociálních sítí jsou citliví a vnímají, když něco není v pořádku nebo když jim něco není po chuti. Argumenty však není třeba prosazovat za každou cenu.
• Važte slova - snažte se nikoho neurazit, nepoužívejte sarkasmus a ironii.
• Neodhalte žádné tajemství – interní informace nepatří do diskuzí.
• Dávejte najevo, že jste lidská bytost a ne počítač.
• Vytvořte pro uživatele přidanou hodnotu sdělení.
Komunikace v sociálních sítích by měla být zábavou pro všechny zúčastněné!

Hlavní sdělení
Vždy je třeba mít na paměti, co je hlavním sdělením vaší značky na sociálních sítích. Vždy by přitom mělo být patrné, že
• Nejste jen instituce/firma, ale také lidé
• Máte rádi legraci
• Jste tu pro své fanoušky a ti vám můžou důvěřovat
• Pracujete pro své fanoušky a klienty, a také pro jejich lepší budoucnost
• Máte co říci
• Přinášíte nejen obchodní ideje, ale také zábavu a povzbuzení do všedních dní

Hlavní sdělení pak doplňte dle aktuálních komunikovaných témat.

Zdroj: Redakce

Zlínksý krajInovační infrastruktura Zlínského krajeNejlepší podnikatelský záměr: Můj první milion
KONTAKTY
  • Tel: +420 734 443 879
  • email: vanek@ticzlin.cz
  • Adresa: Vavrečkova 5262
    760 01 Zlín
© Copyright 2017. Všechna práva vyhrazena Technologické inovační centrum s.r.o.                                                                                                           Vytvořil: www.gthink.cz
Vavrečkova 5262,760 01 Zlín