Na post nejcennější značky světa se rychle dere společnost Apple. Vedoucí příčku si ale stále ještě drží Coca-Cola. Z evropských značek se do první desítky nedostala žádná. Nejlépe jsou na tom ve druhé desítce německé automobilky Mercedes-Benz a BMW.

Nápojový gigant Coca-Cola se drží na prvním místě v žebříčku nejcennějších značek světa. Společnost ale rychle dotahuje Apple.

Díky rostoucí oblibě chytrých telefonů a tabletů poskočil Apple velkým skokem na druhé místo. Ještě loni byla firma osmá. Vyplývá to z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand.

Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se tento žebříček začal zveřejňovat. Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft. Z evropských značek se do první desítky žádná neprobojovala.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.

Poprvé je v žebříčku sociální síť. Na 69. pozici se letos probojoval Facebook s hodnotou 5,421 miliardy dolarů. Nejvýše postaveným nováčkem je značka Pampers na 34. pozici, nově jsou v žebříčku rovněž značky Prada a MasterCard.

Pokles hodnoty zaznamenala loni čtvrtina značek v žebříčku. Nejvýraznější byl pokles značky BlackBerry o 39 procent.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 56. Z Evropy je zde 34 značek, a to z Německa, Francie, Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Zlínksý krajInovační infrastruktura Zlínského krajeNejlepší podnikatelský záměr: Můj první milion
KONTAKTY
  • Tel: +420 734 443 879
  • email: vanek@ticzlin.cz
  • Adresa: Vavrečkova 5262
    760 01 Zlín
© Copyright 2017. Všechna práva vyhrazena Technologické inovační centrum s.r.o.                                                                                                           Vytvořil: www.gthink.cz
Vavrečkova 5262,760 01 Zlín